Mogelijk gemaakt door Blogger.

Alvast voor Pasen

Haha...van dit mooie weer wordt je toch helemaal vrolijk, en krijg je het lente gevoel.
Tja en bij lente hoort Pasen.

Hoe het allemaal begon
Ik kwam een onwijs schattig plaatje tegen van een konijntje.

Zeg nou zelf....hier moet je toch iets mee doen.
Ik wilde graag een low budget knutsel maken.
Iets wat voor iedereen mogelijk is om te maken.
En stond eigenlijk zelf versteld, dat je met weinig materiaal zo iets leuks kunt creƫren.

Wat heb je nodig.
Een afbeelding om over te zetten op karton.
Een doos
Scherp mesje
Lijm
Papier machee
Plamuur
Gesso
Lintje
wc rolletje
Plakband

Ik probeer in de volgende video duidelijk te laten zien welke stappen ik heb gevolgd.

Eerst het ik het plaatje 100% vergroot.
Vervolgens het ik de randen met plakband beplakt.
Dit om het kapot drukken van het papier te voorkomen.
Daarna heb ik met een scherp potlood de contouren van het konijn overgezet op karton.
Dit 2 x
Met een scherp mesje uitsnijden.
Stukjes wc rol van ongeveer 3 cm. ( dit zorgt voor de dikte en stevigheid)
Lijm eerst de stukjes wc rol op 1 kant.
Plak daarna de andere kant boven op de wc rolletjes.
Nu kun je het hele geheel dicht maken met papier machee.
Om een glad geheel te krijgen, heb ik de boel nog geplamuurd.
Verder kun je hem op elke gewenste manier afwerken.


Dit is het uiteindelijke resultaat geworden.
Het konijn is behandelt met Gesso en voorzien van een mooie strik.

Ik hoop dat jullie het idee leuk vinden, en met behulp van deze uitleg aan de slag kunnen.
Ben benieuwd naar jullie creaties. Ik zou het dan ook leuk vinden als je een reactie (liefst met een foto van de creatie) achterlaat.

Veel knutsel succes en plezier.
Tot de volgende keer.

Groetjes Saskia

3 reacties: