Mogelijk gemaakt door Blogger.

Shirt pimpen

Pfffff....ik had weer de eer om een origineel cadeautje te bedenken.
Dit keer voor mijn buurjongetje die 6 jaar werd.
Oh...wat is dat toch elke keer weer een klus.
En geld vindt ik prima hoor, maar een kind op die leeftijd wil ook cadeautjes.
Vooral veel cadeautjes.
Gelukkig was ik op mijn sneuptocht al een leuk kleinigheidje tegengekomen.
Maar.....ik wilde er nog wat bij geven.

Ik kwam op het idee om een shirt te gaan pimpen.
En wel met Transfer papier.
Ik besloot iets te gaan maken met zijn naam.
En dan in de vorm van een dino of draak, waar hij gek op is.
Gelukkig heb je hier allerlei programma's voor.
Daar zal ik verder niet over uitweiden.

Wel wil ik aan de hand van een aantal foto's laten zien dat een leuk en origineel cadeautje,                 makkelijk en snel gemaakt is.

Wat heb je er voor nodig.

shirt ( liefst van katoen )
transferpapier voor textiel
bakpapier
een leuke afbeelding.
een strijkbout en strijkplank.

De afbeelding uit printen op transfer papier.
Let er hierbij wel op dat het in spiegelbeeld geprint moet worden.

Vervolgens wordt de afbeelding uitgeknipt.

De geprinte zijde van het transfer papier wordt op het shirt geplaatst.

Het bakpapier wordt over het transferpapier gelegd.
Nu kan men beginnen met strijken.

Na het strijken heel voorzichtig de bescherm laag van het transferpapier verwijderen.
............En dan.......zie hier het resultaat.

Heel veel succes en knutsel fun.

Groetjes Saskia

















1 reacties: